Sunday, July 17, 2011

Kem Kepimpinan Pemimpin Pelajar SMK KGV!!

Assalamualaikum...

Awesome! LOL! hahahaha.. aku baru balik dari kem.. memang awesome!! okay.. aku aka cerita dari hari pertama sampai hari last ni..

15 Julai 2011, Jumaat
masa first2 sampai.. kena pergi lapor diri dulu.. so.. hari jumaat ni aktiviti tak banyak sangat.. tapi malam tu ada ceramah.. lepas ceramah.. pergi makan.. lepas makan, masuk kelas untuk tidur.. maksudnya.. kitorang tidur dalam KELAS! bukan maksud aku 93 orang yang pergi, 93 orang tidur dalam satu kelas! hahahaha! perempuan tidur kat Aspura (asrama putera).. jadi.. lelaki dibahagikan kepada dua.. satu tidur kat kelas form 5 satu lagi kat kelas form 2.. sorry aku tak dapat bagi tahu kelas mana.. okay.. jadi, aku tidur kat kelas form 5.. malam tu.. lawak giler! kitorang ada sesi perkenalan dalam kelas tu.. jadi.. ada seorang abang ni.. boleh dipanggil Bob.. abang Bob memang suka buat lawak! memang best lah! jadi, lepas kenal-kenal tu, aku pun dah mula rapat dengan seorang abang form 6 ni... nama dia ****** .. sorry.. tak boleh bagi tahu.. hahaha!

16 Julai 2011, Sabtu
serius aku cakap.. hari Sabtu ni, hari yang saaaaaaaaangaaaaatttt awesome! korang tahu kenapa? sebab ada aktiviti 'Wall Climbing' dan 'Flying Fox'.. hahaha! aku paling takut dengan flying fox tulah.. entah kenapa nervous je... tapi.. tu waktu siang.. waktu tengah malam... memang mengejutkan semua orang! semua probate kena marah! sebab.. ada beberapa orang probates tak siap buku laporan.. memang teruk giler kena marah masa tu.. yang kesiannye dekat probates lah.. sebab, dah lah letih buat 'wall climbing' dengan 'flying fox'.. lepas tu kena marah pulak. adoyai.. memang pressure giler malam tu.. tapi, nasib baik aku selamat.. tak kena marah pun.. tapi, aku ingat hari sabtu ni akan jadi hari yang saaangat awesome.. tapi malam tu, x awesome.. tapi.. memang salah probates pun, fasilitator dah layan korang baik-baik, korang pergi buat diorang marah kenapa? sabar jelah.. takpe.. budi baik dibalas baik, budi jahat dibalas jahat.. ermm.. 

17 Julai 2011, Ahad
hari yang sangat menyedihkan.. hari perpisahan.. jadi, kitorang cuba untuk gunakan masa hari Ahad ni untuk buat yang boleh meredakan kesedihan dalam hati.. tapi, hari Ahad ni memang padat dengan aktiviti! takde masa nak beramah-mesra untuk kali terkahir.. jadi aku memang ada sedikit rasa sedih sebab dah tiga hari sama-sama, tidur satu kelas, semuanya sama-sama lah kan, pastu dah kena berpisah.. sedihnyerrr !!

 

tapi, serius aku rasa macam sedih jer dalam hati.. ntahlah.. bila dah rapat, rasa macam adik beradik.. buat abang Hanafi, ermm.. nanti dah jadi Ketua Pemimpin Pelajar.. jangan lupakan saya! hehehe.. buat abang Bob, buat lawak selalu ye.. buat senior2 lain.. korang memang best! junior pun aku tak lupa, Wan dan Hafiz.. okay.. masa di kem tu.. abang Hanafi ada banyak bagi kata-kata aimat/hikmat tau.. antaranya..

  1. tinggikanlah dirimu setinggi gunung di daratan, dan rendahkanlah dirimu sedalam mutira di dalam lautan..
  2. apabila seorang bayi dilahirkan menangis, orang lain gembira melihat bayi itu.. namun, apabila kita terseyum apabila tiba ajal kita, orang lain yang akan menangis kerana kita banyak berjasa..
itu sahaja yang aku ingat.. yang lain tu, dah lupalah... okay.. aku nak.. korang renung-renung kan kata-kata tadi tu.. kalau korang paham betul-betul, memang tersentuh hati korang.. sampai sini sahaja.. kalau ada apa-apa aku cerita.. bye!



From: -Muhd Fadlin-

No comments: