Friday, September 14, 2012

So yeah, It's Friday.



Assalamualaikum.

Hmm, today is supposed to be a great day but yeah everything always ruined me up. Never mind, just start from the beginning. So pagi tadi ada bacaan Yassin and itu memang rutin harian Georgian setiap hari Jumaat pagi. And then, bila dah habis bacaan Yassin cikgu buat announcement yang lepas rehat semua pelajar kecuali 6 Rendah mesti masuk dalam dewan selepas rehat. So most of them like terpinga-pinga. But ramai jugak yang dah tahu, ada Majlis Penutup Sambutan Bulan Kemerdekaan. And then semua balik kelas. Belajar.

Masuk kelas, as usual mesti ada orang tanya "Weh, cikgu datang tak?" "Weh, harini belajar ke?" "Weh, lepas rehat ada ape?" Somehow tetiba aku rasa sedih sikit lah. Yelah, dorang nak PMR but the way dorang tanya like macam taknak cikgu masuk kelas je. Hmm, cubelah muhasabah diri sikit. Diri kita ni takdelah pandai mana, masih perlu menuntut ilmu, so cuba semangat sikit nak belajar. And, untuk semua soalan yang dorang tanya tuh, aku jawab "Entah." ENTAH. Satu perkataan yang selalu digunakan untuk selamatkan diri kita sendiri, right?

Suddenly, cikgu Fadzilah masuk. Wow, dua hari dah teacher tak masuk kelas and finally today teacher masuk pun. Actually I have to admit this. Masa aku Form 1, aku serius tak suka kelas English. Sebab markah aku asyik rendah je. Masuk Form 2, aku start suka, tapi markah aku still rendah je. So then, aku start tak suka. Bila masuk Form 3, aku mengakulah yang aku suka gila English. Tambah lagi bila dapat cikgu Fadzilah yang ajar, memang awesomeee (y) But teacher macam takde mood je harini.. Masuk kelas je, dah marah-marah.  Hmm, I know you know the real story right? Nevermind, itulah cabaran menjadi seorang guru. And then, teacher suruh susun meja like in exam sebab nak buat TFE 2. Time part ni je aku suka, 3 tahun aku sekolah KGV, English aku tak pernah A. Sekali TFE English ni, aku dapat 80. Mak aih, punyelah suka aku time tu. Teacher pun tersenyum lebar tengok aku. Even yang highest 90, but aku bersyukur sangat dapat A for TFE English. First time A for English. Haha. Bayangkanlah, TFE 1 haritu aku dapat 65. TFE 2 dapat 80. Gila kau tak happy? Haha. And on that time, I think that today will be the best day of my life. But, I was wrong..


And then rehat. Sebelum rehat, teacher ada pesan, teacher nak nama dua orang guru yang akan ikut kelas kitorang pergi lawatan nanti. So time rehat tu pun, aku carilah Ustaz Roslan and Cikgu Rahimie. Aku cari sepanjang waktu rehat tu, tak jumpa pun. Bila nak habis rehat, barulah aku jumpa Ustaz Roslan. Lepas dah mintak apa yang patut, nak cari pulak cikgu Rahimie. Tak jumpa. Hmm, rehat dah habis, so apa lagi masuk dewan leww.

Masuk dewan, still mencari. But tak jumpa. Then buat keputusan cari cikgu lepas dah habis majlis. So here it's begin. Masa start, semuanya okay. But then, I just realized something. "Why are you still staying here?" "What do you mean?" "Are you fucking blind? Everybody is ignoring you. Can't you see?" "Then, what do you expect me to do?" "Just leave this school and start your new life." "But... I know there must be a reason why I must stay here." "No, there musn't. You're so damn useless." "Well, I know that. But this is my life, so i'm just go with the flow.." "Without anyone beside you?" "Yes." "You're so lifeless. Just go kill yourself." "Nah, you are much better to kill yourself and go away from my soul." "You're a loser, can't you see?" "You win. You just ruined this whole day." Monolog apa tu? Haih. Entahlah. Sometimes, I feel like want to move to another school but there are a lot of memories that I've been through here. Seriously, I don't mind being alone all the time...if I know somebody out there is really needs me in their life. 

And then, semua orang berdiri nak nyanyi lagu 1 Malaysia tu. Wow, that was soooooo great! Georgian semua nyanyi lagu tu dengan semangatnya. Haha. I'm proud to be a Georgian. Dah habis majlis tu, nampak cikgu Rahimie. And then aku jumpa cikgu Rahimie and aku tanyalah boleh join kelas kitorang pergi lawatan ke tak. What a sad life, cikgu kata cikgu busy, cikgu tak boleh pergi.. Mood aku hilang terus actually time tu.. Takpelah.. Anyway, I think no one might to read this. But if anyone did, just keep it silent. Because, aku tak suka orang kesian dekat aku lepas baca entri ni. Aku tulis apa yang aku rasa kat sini sebab... you know.. Kbye.

No comments: